Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Theo en Joyce Os - WaarBenJij.nu Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Theo en Joyce Os - WaarBenJij.nu

Lijiang

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Joyce

04 November 2009 | China, Lijiang

Hoi,hoi,

Toch weer een computer in ons kleine knusse hoteltje.
Gister een half uurtje vertraging met het vliegtuig. om 20.00 in Lijiang en uurtje later in hotel.
Was behoorlijk stuk kouder (hoog in de bergen). Maar we keken tegen de bergen, en dat was toch mooi, gekleurde lampjes/lampionnen, mooie daken van huisjes.
Vanochtend opgehaald door een gids, met de fiets naar een authentiek Naxi dorp en dat heet Baisha. We gingen 100jaar terug in de tijd.
En we hebben de legendarische Dr. Ho ontmoet (kruidendokter).
We hebben ong 20km gefietst,mooi weer.Heerlijk even uit de drukke steden weg.Daarna door een prachtig park gelopen en door het oude dorp (erfgoed) met leuke steegjes,dansers, lekker eten, kleurrijk. We beginnen overal al aan te wennen,eten,schreeuwen,hectiek,
behalve aan de vieze staan wc en het gerochel en uitspugen op de grond!
Nog langs een plaatslijke markt gefietst, maar daar kijk ik maar niet teveel naar!
Morgen per bus naar Dali, 4 uurtjes.
Wordt vervolgd. Groetjes

p.s. Zusje, als we thuis zijn vertel ik meer over de panda's .

• 04 November 2009 - 10:31

Martina:

Hoi lieve piepels, zijn er enge dingen te zien op die markten??En, Joyce, heb je nog goede kruiden voor je pootje gekregen van dr. Ho?Jullie hebben straks vast weer geweldige film, kijk er naar uit(ook naar jullie trouwens, gna, gna)Gaan morgen op pad, Shadow halen.Groetjes en smok.

• 04 November 2009 - 12:35

Marcel :

Leuke reis verslagen en foto,s. Geniet er nog lekker van. Hier op het werk gaat alles goed. Groeten Marcel

• 04 November 2009 - 12:55

Oma En Cor:

Bedankt voor jullie be-richten.We leggen ze op volgorde.We kijken er elke dag naar uit.Mooie fotoos het is genieten, niet alleen voor jullie.
    In bezang sneeuwt het hoorden we van iemand.
    Hier regen en onweer.Groeten van Mam enCor

• 04 November 2009 - 16:01

De Pendertjes:

Zeker iets et dieren op die markt!! Kan me er wel iets bij voorstellen...
    Hoeveel kruiden heb je meegekregen voor al onze kwaaltjes?? Ik hoop genoeg!
    Het is wel heel gezellig al jullie berichtjes. Dan mis ik je niet zo. En hoe gaat het met je pootje, zus?

doeiiiiiiiiiiiiii xxx

• 04 November 2009 - 18:05

Arjen En Lilian:

Hey luitjes,

Het was gelukt met enkele foto's te plaatsen zag ik, mooi hoor! Vooral die panda's.

Het is lekker genieten maar ik denk ook best héél vermoeiend steeds maar weer op pad ergens anders heen.
    Joyce, red je het allemaal wel met je voet?

Spreek jullie weer.

Groetjes van ons allen.

• 04 November 2009 - 18:56

Inge En Baris:

Hoi lieverds,

Het is zoo leuk om jullie verhalen steeds te lezen, fijn dat jullie zo genieten.
    Jullie huis no problems, en jullie weten dat Zara ontzettend goed gaat.

Als het goed is hebben wij a.s. zaterdag een nieuw vriendje in huis, een kat! :)

Dikke dikke kus!!!